понедельник, 14 июля 2008 г.

"Немного рекламы"
"Немного рекламы"
"Немного рекламы"
Потенціал ринку страхування життя в Україні розкритий не повністю. Подальший ріст цього сегмента залежить від готовності гравців до консолідації, а законодавців - до усунення пробілів у правовому регулюванні.


За підсумками минулого року обсяг премій у сфері страхування життя склав 783,9 млн гривень, перевищивши прогноз Ліги страхових організацій, що очікувала збори в розмірі 650 млн гривень. Таким чином, ріст ринку страхування життя в Україні в порівнянні з 2006-м склав 73,9%. Число гравців також збільшувалося й до кінця 2007-го досягло 65.


«Протягом 2007 року в сегменті страхування життя було укладено більше шістисот тисяч договорів, що значно перевищує показники за попередні періоди. Ринок страхування інтенсивно розвивався за рахунок:
розширення роздрібних каналів дистрибуції;
завдяки компаніям, що практикують банківське страхування.

Як і раніше значну частку ринку страхування життя займає корпоративне страхування», - розповідає голова правління страхової компанії (СК) «Блакитний поліс» Анатолій Лазоренко. Однак, незважаючи на надихаючу динаміку, торік так і не були внесені зміни в законодавство в сфері страхування й недержавного пенсійного забезпечення, які б більш надійно захистили інтереси споживачів, оскільки зараз у клієнта майже немає вільного вибору інституціональних постачальників фінансових послуг, що містять пенсійну складову.

Проте, як прогнозують аналитики, за підсумками 2008-го ринок страхування життя збільшиться на 70-75%. «ДО 2010 року обсяг цього сегмента страхування в нашій країні досягне мільярда гривень. На думку багатьох вітчизняних і закордонних експертів, із всіх держав Східної Європи ринок „лайф“ України є одним з найпривабливіших для закордонних інвесторів», - коментує ситуацію перший заступник голови правління СК "Юпітер страхування життя Vienna Insurance Group" Ирина Бордюг.

Однак активність західних інвесторів у покупці або створенні страхових компаній в Україні в 2008-м буде трохи нижче, ніж у попередні два роки. Це зв'язано не тільки з політичною нестабільністю в країні, але й з виходом деяких сильних закордонних гравців. «До основних факторів впливу на ринок можна віднести активний розвиток банкострахования й формування страховими компаніями власних мереж збуту. Підприємства багаторівневого маркетингу будуть розвиватися органічно, їхні показники як мінімум подвояться в порівнянні з обсягами минулого року», - прогнозує керівник департаменту корпоративних продажів СК «ТАС» Ігор Дзюбинский.


Головним підсумком цього року повинне стати підвищення якості послуг. Прихід західних компаній і великих капіталів сприяє активному розвитку ринку й зменшенню його концентрації, а конкуренція, що збільшується з кожним днем, стимулює гравців до пропозиції нових програм і більше зручних умов страхування.

Секрети мотивації

Якщо фізичні особи ще не стали основними учасниками ринку страхування життя, то популярність програм корпоративного страхування життя співробітників підприємств росте швидко. Ще кілька років назад такий соціальний захист своїм працівникам пропонували тільки великі західні компанії, що працюють на ринку України. Тепер же це невід'ємна частина діяльності багатьох вітчизняних фірм, включаючи й підприємства середнього бізнесу. «Зараз майже всі керівники фірм усвідомлюють, що традиційні мотиваційні інструменти для співробітників уже ледь працюють, і щоб утримати останніх, необхідно використати всі нові й нові методи», - відзначає Ігор Дзюбинский.


Більшість лайфовых компаній пропонує корпоративним клієнтам:
довгострокові накопичувальні програми переважно з одноразовими виплатами по дожиттю до кінця дії договору;
значно рідше - прив'язані до досягнення пенсійного віку, з виплатами у формі аннуитетов або в змішаній формі.

Деякі СК пропонують корпоративним клієнтам комплексні програми з можливістю розробки індивідуальної пропозиції для кожного конкретного підприємства, з урахуванням його потреб і запитів.

«Як правило, програми корпоративного страхування досить типові для страхування життя. Це в першу чергу нагромадження з незначним доповненням ризику. Компанії в основному укладають такі договори в рамках пенсійного забезпечення. У багатьох наших клієнтів уже є програми ризикового страхування, а страхування життя є найкращим стимулюванням співробітників. Маючи ризикове страхування, підприємство більше цікавлять нагромадження, а не реальне страхування», - уважає національний менеджер GRAWE Group в Україні Роман Дэнис.


Страхувальник хоче бачити реальний фінансовий захист відповідальності за втрату життя й здоров'я своїх співробітників, рішення мотиваційного питання, підвищення кадрової стабільності, одержання певних податкових пільг. При цьому компанії, готові надати наймані робітники страхування життя, виглядають більше привабливими на ринку праці.


«В умовах діючого правового регулювання СК можуть пропонувати кілька страхових продуктів для корпоративних клієнтів, включаючи ризикові, пенсійного типу або накопичувальні. Роботодавця насамперед цікавить накопичувальне страхування життя, яке можна використати для підвищення мотивації персоналу», - підкреслює голова правління СК "Страхові традиції -Життя" Андрій Лупырь.


Важливу роль при виборі страховика грає платоспроможність і надійність компанії, а також структура перестрахування ризиків і технологія оперирования страховими резервами, тому що будь-який роботодавець хоче бути впевненим у надійності фінансової структури, що розпоряджається його коштами. Тому одним з найбільш значних аспектів, які містить у собі накопичувальне страхування життя, є дохід від інвестування страхових резервів, що складає з:
гарантованого інвестиційного доходу;
фактичних його показників за попередні роки.

«Питання про напрямки інвестування також є ключовим і припускає, як правило, наявність у страховій компанії експертів у цій сфері для належної оцінки рівнів прибутковості, надійності, стабільності фінансових інструментів, у яких надалі будуть представлені страхові резерви», - заявив начальник юридичного відділу СК «Юпітер страхування життя Vienna Insurance Group» Ганна Попівська. Для застрахованих співробітників вигоди укладаються у формуванні гарантованого капіталу на момент закінчення терміну дії договору страхування,можливість забезпечення корпоративної пенсії, а також фінансова підтримка родичів у випадку втрати годувальника.

"Немного рекламы"
"Немного рекламы"
"Немного рекламы"