четверг, 14 августа 2008 г.

Ставка на викрадення. Електронні устрої знизять премію за страхування дорогих машин

Сьогодні покупка машини - рутинна справа для багатьох російських громадян. Звичайно, доходи населення ростуть, але головним двигуном росту покупок стало споживче кредитування.

Якщо машину здобувають у кредит, першою вимогою до покупця з боку банку, що кредитує, буде наявність страховки. Причому мова не йде пр обов'язковий «автогражданке» - це саме себе розуміє. Мається на увазі поліс каско, вартість якого складається із двох складових: вартості страхування автомобіля від збитку й від викрадення. Умова це цілком виправдано, тому що до моменту виплати кредиту машина є предметом застави.

«Противоугонка» допоможе заощадити
Поліс каско - не таке вуж дешеве задоволення, однак при встановленні протиугінної системи страховик готовий надати вам знижку. Адже надійна «противоугонка» може істотно знизити ризик викрадення автомобіля й, відповідно, вартість страхування по цьому ризику. Вартість поліса каско прямо залежить від наявності або відсутності протиугінної системи, її класу, типу, вартісної категорії. Чим вище ефективність протиугінної системи, тим більше розмір знижки, що надасть страховик.

«Вартість страхування по ризику «викрадення» машини марки BMW 7-й серії вартістю $100 тисяч складе $3,43 тисячі без протиугінної системи або $686-1029 при її наявності. Страховка по збитку обійдеться в $4796», - пояснює заступник генерального директора компанії «Ингосстрах» Ігор Ямов.

Як уточнює головний експерт відділу андеррайтинга керування автострахования групи 'Альфастрахование' Микола Выдрин, річна вартість страховки по каско машини Audi A 6 вартістю $78 тисяч обійдеться в $4875. При установці на цей автомобіль високоякісного иммобилайзера з електромеханічним замком капота страховий поліс складе $4,68 тисячі, а при установці супутникової протиугінної системи - $4485.

Якщо на транспортному засобі немає необхідних протиугінних засобів, то тарифна ставка по ризику 'викрадення, розкрадання' значно зростає. Як розповів член правління СГ «Капиталъ» Дмитро Боткін, тариф по страхуванню нового автомобіля ВАЗ-2110 по ризиках каско при наявності встановленої електронної протиугінної системи складе 14% від вартості машини. А якщо протиугінна електронна система відсутня, тариф по ризику «викрадення, розкрадання» зростає в три рази й досягає 27%.

Страхова компанія ніколи не стане страхувати автомобілі марок, що займають перші рядки в рейтингу викрадень, якщо на них не встановлена ефективна протиугінна пошукова система. До того ж не всі страховики візьмуться страхувати такі автомобілі, якщо вони перебувають на неохоронюваній стоянці або водії залишають їх біля супермаркетів без догляду. У подібних випадках страховики або вводять заборонний тариф, або відмовляють у страховці.

Вимоги страховиків
І все-таки наявність протиугінної системи не гарантує знижку на страховку. «У нас є список систем, за які ми надаємо знижку. Якщо система не входить у список або відсутній, то знижку ми не надаємо й клієнт платить повний тариф», - пояснює Ігор Ямов. Так працює більшість страховиків. Списки становлять виходячи з ефективності певних систем, цінової категорії, ситуації на ринку, популярності того або іншого автомобіля в угонщиков і так далі. Складений перелік регулярно переглядається залежно від зміни статистики викрадень, появи на російському ринку протиугінних систем нових устроїв і механізмів.

У деяких компаніях пред'являються вимоги до механізму дії протиугінної системи. «Зокрема, протиугінна система повинна блокувати ланцюга запалювання й стартера, мати датчики на відкривання дверей, капота, багажника, датчик на удар, автономне харчування, звукове оповіщення, антисканер», - розповідає Дмитро Боткін.

Реальна картина
Кожна страхова компанія відслідковує зведення МВС по найбільш угоняемым марках автомобілів, а також веде власну статистику «угоняемости». «При цьому статистика викрадень, що зложилася на ринку, повинна прийматися в увагу як 'превентивна міра' у тому випадку, якщо яка-небудь марка автомобілів незначно представлена в портфелі страхової компанії, але 'користується попитом' в угонщиков», - пояснює Дмитро Боткін.

Більшість машин викрадають у столиці, щоб надалі легалізувати їх у регіонах. Саме смакові переваги в регіонах формують статистику викрадень у Москві. Іномарки премиум-класса користуються стійким попитом у південних регіонах країни. Вітчизняної ж машини в гарному стані й з перебитими номерами добре розходяться скрізь за межами Москви, відзначає Дмитро Боткін.

Але в основному викрадені автомобілі йдуть на запчастини, що поповнюють ринки й магазини всієї країни. При цьому угонщики орієнтуються на попит: більша частина украдених машин - вітчизняного виробництва. Адже власник іномарки воліє звернутися в офіційний сервіс, а хазяїн вітчизняної машини як правило ремонтує її в так званих гаражних сервісах, а запчастини купує на ринку. От чому популярністю користуються різні модифікації 'Ваза'. Можна віднести до розряду що жене й старі моделі Audi 80, Audi 100, які також крадуть в основному заради запчастин. За словами страховиків, сьогодні до так званої групи ризику, куди входять найбільш угоняемые автомобілі, можна віднести переднеприводные 'Вазы', Volkswagen Touareg, Porsche Cayenne, Audi А6/S6, А8/S8, Lexus (RX, LX, GX), Mercedes-Benz (класів G, S, ML), Toyota Land Cruiser, Toyota RAV4, BMW Х5, Honda Accord (не раніше 2003 року випуску), Volkswagen Passat (починаючи з 2001 року випуску).

Имущественное страхование

Страховой рынок Украины